T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KAHRAMANMARAŞ / DULKADİROĞLU - Elmalar Şehit Cihan Karabörk Ortaokulu

eTwinning Projelerine Devam Ediyoruz

HAYAT ÖYKÜNCE GÜZEL ETWİNNİNG PROJESİ

Okulumuz öğretmenlerimizden Beyzanur Keskin ve öğrencilerimiz Fatma Kardeş, Ayşenil Çetinkaya, Yıldırım Emir Şahin, Zeliha Karabörk, Muhittin Kardeş, Gözde Karabörk ile Hayat Öykünce Güzel adlı eTwinning projesinde yer alıyor. 

Projede 9 yerli 1 yabancı ortak bulunmaktadır.

  • Beyzanur Keskin: Elmalar Ortaokulu, Kahramanmaraş
  • Ahmet Burak T. (kurucu): Zülfü Görgün İmamhatip Ortaokulu, Şanlıurfa
  • Bedihe K. A. (kurucu):  Sümbüllü Ortaokulu, Kahramanmaraş
  • Antonio Pacheco: Escola Basica Integrada de Arrifes, Portekiz
  • Ayşe A. Ö. : 23 Nisan Ortaokulu, Nevşehir
  • Ayşenur E. : Akyol Ortaokulu, Gaziantep
  • Gülen K. E. : Ahmet Beyaz İmamhatip Ortaokulu, İstanbul
  • Huriye D. : Cengiz Topel Ortaokulu, Bilecik
  • Levent B. : Sümbüllü Ortaokulu, Kahramanmaraş
  • Neyze A. :  Koç Ortaokulu, Van

 

PROJE HAKKINDA

Eğitimin büyük önem arz ettiği günümüzde çocukların sözcük dağarcığını arttırıp dil gelişimini hızlandırarak onların iyi birer okur olmalarını sağlayan çocuk edebiyatı ürünlerine çok iş düşmektedir. Bu bağlamda Türk ve Dünya edebiyatında önemli bir yere sahip olan, çocukların eğlenirken öğrenmesine ve anadil eğitimine katkı sağlayan fabllardan yararlanmak elzemdir. Kahramanların hayvanlardan seçilmesi, çocukların fabla dikkatlerinin yoğunlaşmasını sağlar. Aynı zamanda çocuklara soyut kavramları somutlaştırarak anlaşılır hale getirme, hayvanları tanıtma ve sevdirme, sadakat, tatlı dil, başkalarına sevgi ve saygı besleme, iyilik, güler yüz gibi kazanımlar elde etmeleri açısından önemlidir. Türk ve Dünya edebiyatında önemli bir yere sahip olan birbirinden nitelikli fabllar aracılığıyla çocukların yaratıcı düşünme, tasarlama, analiz etme, empati kurma gibi becerilerinin yanında web 2.0 araçlarını etkin bir şekilde kullanmaları projemizin temelini oluşturmaktadır.


HEDEFLER

• Projede yapılması hedeflenen origami, resfebe, Web2.0 araçlarıyla animasyon hazırlama gibi etkinlikler ile öğrencilerin 4 temel dil becerilerine (dinleme, okuma, konuşma ve yazma) hitap ederek bu becerilerini geliştirmek.
• Öğrencilerin yabancı dillerden alınan dilimize yerleşmemiş kelimler yerine Türkçe kelimeleri kullanmasını sağlamak.
• Dilin etkin bir şekilde kullanıldığı fabllar aracılığı ile kelime dağarcıklarını arttırmak.
• Bir işi iş ve işlem basamaklarına göre yaparak ve Web2.0 araçlarını etkin bir şekilde kullanarak bir fablın animasyonunu hazırlar.
• Fabl kahramanları ile empati kurma becerilerini artırmak.
• Kâğıt katlama sanatı olan origami ile öğrencilerin üç boyutlu düşünme becerilerini geliştirmek.
• Fabllar aracılığıyla hayal dünyasının eşsiz yapısını keşfederek özgün bir fabl oluşturmak.
• Etkin iş birliği ortamları oluşturmak.


ÇALIŞMA SÜRECİ


Ocak
Ortakların belirlenip tanışma webinarı yapılması
Veli izin belgeleri
Logo ve poster çalışmaları
Öğrenci ve öğretmen ön testleri
Proje panosunun hazırlanması
Öğrenci, öğretmen, okul tanıtımları
Proje yaygınlaştırma çalışmaları
Seçilen fabl kahramanlarının origamisinin yapılması.
Şubat
Belirlenen fablın proje ortakları tarafından paylaşılan bölümlerinin öğrenciler tarafından resfebe ile yeniden oluşturulması
Resfebeyle yazılan fablın e-book oluşturulması.
5 Şubat Güvenli internet Günü
Mart
Proje ortakları ile oluşturulan özgün fablın Web2.0 araçlarıyla animasyonunu yapmak.
Öğrenci ve öğretmen son testleri

 

BEKLENEN SONUÇLAR


-Fabllarla öğrencilerinin hayal güçlerinin gelişmesini sağlamak.
-Değerler eğitimine sezgisel olarak farkındalık yaratmak.
-Dilimizi kullanma becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak.
-Öğrencilere zengin yaşantı ortamı sağlamak.
-Birden fazla disiplin alanına hitap ederek kalıcı öğrenmelerin sağlanması.
-Öğrencilerin Web2.0 araçlarını etkin kullanabilmesi.
-Ortakların işbirliği ile içinde özgün bir fabl oluşturulması.


Daha fazla bilgi için;

https://live.etwinning.net/projects/project/347205


05-02-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.02.2022 - Güncelleme: 05.02.2022 21:55 - Görüntülenme: 245
  Beğen | 1  kişi beğendi

Etiketler :
etwinning,